חשיבות הסדר בעבודה ובחיים בכלל


מכל המאמרים שהעליתי לאחרונה העוסקים בשלבי העבודה הנכונים כאשר משווקים ברשתות חברתיות עולה נושא מאד משמעותי – חשיבותו של הסדר ושל העקביות וההתמדה בשיווק. כאשר מחליטים להשתמש בפלטפורמות הרשתות החברתיות זה לא מספיק להעלות פרסום פעם ב... ללא כל התוויה הגיונית (אסטרטגייה שיווקית) ובספונטניות מלאה, שכולנו יודעים כי היא הולכת ונעלמת עם הזמן – כמו גם ההתלהבות עד שמגיעים למצב שהנושא נדחק לקרן זווית ונזנח...

זו הסיבה שבכל עסק, ולא משנה מה גודלו, צריך להיות "על זה". בארגונים גדולים סביר להניח שיהיה אדם שזה כל תפקידו, ואולי אפילו יותר מאדם אחד, בארגונים קטנים יותר על המנהל אני ממליצה להשתמש בשירותיה של סוכנות חיצונית אשר תלווה את העסק לכל אורך הדרך, תתמיד בעבודת השיווק, תייצר תכנים עבור העסק ותשמור על העבודה כל העת hands on.

עשרות פעמים נתקלתי בבעלי עסקים שהתלהבו מאד מההדרכה שהעברתי להם, מכל נושא הפוטנציאל העסקי הקיים ברשתות החברתיות ובאמת בתחילת הדרך לקחו את העניינים ברצינות... אולם, מכיוון שזה אינו ה"מיין ביזנס" שלהם, מהר מאד שגרת העסק השוטפת, דאגות היום יום, שאבו את האדם מחוץ לנושא ועניין השיווק נזנח.

התמדה היא מילת מפתח ולכן, אם תתמידו בעבודת השיווק ותקדישו לה את הזמן המתאים בכל יום או אחת לשבוע העבודה תישא פרי. אם לא תהיה התמדה, לא יגיעו פניות, תהיה אכזבה ולבסוף הזנחה...


מלבד כל האמור לעיל, עולה נושא המיומנות והידע השיווקי.

אני מסכימה עם העניין שאנשים שהם העסק, יהיה להם קושי לשכור אדם אחר שיעשה את השיווק עבורם אולם, אני מציעה לעמוד מול המראה ולהיות כנים עם עצמנו. לשאול – מה המטרה שלי? האם כדי להשיג את אותה מטרה אני צריכה להשקיע בעסק שלי? מה ההכנסה אליה אני רוצה להגיע וכמה אני מוכנה להשקיע כדי להגיע להכנסה זו?

מה התקציב השיווקי שלי? יש כללי אצבע אולם אני ממליצה שכל עסק יבחן את יכולותיו ומטרותיו ויגזור את התקציב השיווקי מתוך נתונים אלו.

לדוגמה – אם מרפאה ליישור שיניים תרוויח 20000 ₪ מכל לקוח פוטנציאלי, כמה כדאי לה להשקיע כדי להשיג 10 לקוחות חדשים בכל חודש?


במסגרת השירותים שלי אני מציעה, ברוח הזמן, קפסולות שירות. כל אחד יוכל למצוא את הקפסולה המתאימה לו ולעסק שלו/ה.

העבודה בקפסולות, ברוח הזמן, היא עבודה בה ניתן לבודד את הצרכים של כל עסק ולנתב את העבודה למקום לו העסק זקוק לו ביותר.