קידום ממומן – הצד השני של המטבע (:

זוכרים שדיברתי על הקידום האורגני? עד כמה חשוב התוכן שאנחנו מעלים וכמה הוא ממצב אותנו כבעלי מקצוע, כמומחים בתחום וככתובת לשאלות? כל זה נכון וחשוב מאין כמוהו אבל כדי להשלים את השיווק, עולם השיווק הדיגיטלי מעניק לנו את האפשרות להגיע בדיוק ללקוחות האלו שאנחנו מבקשים להגיע אליהם. לאותם לקוחות אידאלים שהם קהל היעד האופטימלי לעסק שלי.

מערכות הקידום הממומן השונות (בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם...ועוד) מאפשרות לי בקלות יחסית לקבוע מי אני רוצה שיראה את המסרים שלי.

באמצעות מערכות הקידום הממומן אנחנו יכולים לבנות פרופיל (קוראים לזה "לטרגט" – מלשון Targeting) את הקהל האידיאלי הזה.

בעבודה שוטפת ולאורך זמן ניתן ליצור "קהלים חמים" על בסיס רשימות תפוצה, מתעניינים בשירות וכד' ולהגיע ליותר ויותר אנשים שבאמת התעניינו בעבר בשירות דומה לזה שלכם ויש סבירות גבוהה יחסית שהם יבצעו רכישה, יגיעו פיזית לחנות או יצרכו את השירות שאתם מציעים.

לא אלאה אתכם כעת ברזי הקידום הממומן – הרי לא זאת המטרה. רק חשוב שתדעו שזה אפשרי!

אבל! וזה אבל גדול!! אין זה יעיל ונכון מספיק (לדעתי לפחות) להגיע לעולם הרשתות החברתיות ולקדם בממומן בלבד. רבים מבקשים לקפוץ על שלבים ולהגיע ישר לשלב זה. ובכן, לדעתי זו טעות.

אם מאחורי הקידום לא נמצא דף פייסבוק שיש בו תכנים, אתר אינטרנט עכשווי מלא בתוכן איכותי ומלמד, בלוג עדכני הנותן ערך או פרופיל אינסטגרם טוב ופעיל – כל הקידום הממומן לא שווה הרבה.

קידום ממומן יכול להיות נכון וטוב אם כבר יש לכם קהל שמכיר אתכם, אם כבר שמעו עליכם ברשת החברתית, אם כל מה שאם רוצים לעשות עכשיו הוא לקדם שירות חד פעמי, סדנא, מוצר כלשהו או מבצע וזה כל מה שאתם רוצים לעשות כעת.

אל תסיקו מכך שאני פוסלת את הקידום הממומן – לא ולא! בלעדי הקידום הממומן לא ניתן להגיע לתוצאות מיטביות מהשיווק הדיגיטלי אולם ההמלצה שלי היא לשלב אותו יחד עם קידום אורגני עליו דיברתי בפוסטים הקודמים.

השילוב המושלם לשיווק נכון בעולם הדיגיטלי הוא שיווק של גם וגם...וגם (:

אולם, אם, בשל המצב העכשווי אתם רוצים לחסוך כסף, אל תדלגו ישר לקידום הממומן אלא התחילו בהתחלה, בנו אסטרטגייה שיווקית כהלכה, התקדמו לקידום האורגני באמצעות תוכן איכותי הנותן ערך וקולע ומשם – הוסיפו גם את הקידום הממומן שישרת אתכם בדרך להשגת המטרות אותן הצבתם באסטרטגיה השיווקית.