מתחילים מבראשית - אסטרטגיה שיווקית

במהלך השנים פגשתי עשרות בעלי עסקים. רבים מהם רוצים להגדיל את הנוכחות ברשתות החברתיות ולקדם את המוצר או השירות שלהם – כמה שיותר מהר, לכמה שיותר אנשים (: כולנו רוצים את זה נכון? בכל המקרים האלו אני נאלצת לעצור קצת את הסוסים – ולא תמיד אוהבים אותי על זה...

עכשיו, בעידן הקורונה שנפלה עלינו מהשמיים... נושא האסטרטגיה חשוב אפילו יותר – העולם השתנה ומשתנה כל העת וצריך "לחשב מסלול מחדש" וזה נכון לכל בעלי העסקים...כולל אותי (:

כשאנשים נוטים לחסוך בשל הסגר והמצב הכלכלי, הם מדלגים על השלב הכי חשוב – האסטרטגיה השיווקית ואז...מתקבלות החלטות שגויות ואופן העבודה ברשתות החברתיות ובכלל בדיגיטל נראה תלוש ולא מחובר.

לכן, אני ממליצה מאד לא לרתום את העגלה לפני הסוסים ובעצם – להתחיל מבראשית ולא לדלג על שלב כתיבת האסטרטגיה השיווקית שלכם לחודשים הקרובים. זה בדיוק מה שאני עושה כעת. ממליצה גם לכם (:


מה המטרות המרכזיות שלכם? לאן תרצו להגיע בתקופה הקרובה? כיצד אתם רואים את הנוכחות שלהם ברשתות החברתיות? למי אתם רוצים למכור? מיהו אותו לקוח אידיאלי ומה הצרכים והרצונות שלו?

מתוך השאלות הללו נולדת האסטרטגיה השיווקית – אסטרטגיה שאמורה להוות את השלבים לתחילת העבודה השיווקית ברשתות החברתיות ושאותה מכוונים על פי התוצאות מדי תקופה.

מטרה נוספת של האסטרטגיה השיווקית היא – להכניס לפרופורציות – להבין שהעבודה ברשתות החברתיות אינה עבודה חד פעמית – אין פה "זבנג וגמרנו" ומשם העבודה תזרום אלינו בלי בעיות – אלא זו עבודה לאורך זמן, עבודה של בנית אמון עם הלקוחות הקיימים והעתידיים, עבודה שתעביר את הערכים המרכזיים שבעל העסק רואה בעסק שלו ושתמצב אותו כבר סמכא ומומחה בתחום.

סיבה נוספת מדוע האסטרטגיה השיווקית חשובה כל כך – הכל במנות קטנות – מתחילים, קובעים יעדים ישימים לשלושה חודשים הקרובים, רואים לאחר מכן במה עמדנו ובמה לא ומכווננים את המשך הדרך.

כך, לא קפצנו מעל הפופיק, לא הצבנו לעצמנו מטרות שלאחר מכן נתאכזב אם לא הגענו אליהן ולא התאכזבנו גם מבעל המקצוע שעושה עבורנו את העבודה...

האסטרטגיה השיווקית היא מעין "הסכם" בין בעל העסק לרשתות החברתיות בהן בחר לשווק – הסכם שמכניס לתלם את תהליך העבודה בהן.


יתרון נוסף של כתיבת אסטרטגיה השיווקית הוא בכך שהיא מאלצת אותנו לארגון ולסדר. גורמת לנו לחשוב מסודר, לעבוד על פי שלבי עבודה ולשים מול העיניים כל העת את הערכים המרכזיים על פיהם העסק עובד. יש לכך חשיבות עליונה בהצבת מטרות ישימות ובעבודה לטווח ארוך.


אז יש לכם אסטרטגייה שיווקית?


אני כידוע נמצאת המון שנים בעולם השיווק הדיגיטלי ולא תאמינו, כבר המון זמן לא עדכנתי את האסטרטגיה השיווקית שלי!! אני, שמטיפה לכולם כמה חשוב להתחיל בהתחלה, להתחיל מבראשית ולכתוב אסטרטגיה ותהליכי עבודה מסודרים, מצאתי את עצמי לאחרונה יושבת וכותבת אסטרטגיה שיווקית חדשה לעסק שלי.

ימי הקורונה (חלפו? לא חלפו?) העמידו בפני אתגרים רבים וכעת אני נאלצת "לחשב מסלול" לבדוק שוב מה הערכים? מה המטרות שלי? ולאן אני רוצה להגיע בתקופה הקרובה?