חשיבות השיווק האורגני בדיגיטל

בוודאי כבר שמעתם את המילים – שיווק אורגני. למה בעצם מתכוונים כל אנשי השיווק כשהם מדברים על שיווק אורגני – (ולעיתים קרובות גם מזלזלים בו)?

ובכן, העבודה בעולם הדיגיטלי (וזה כולל הן את גוגל והן את הרשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, פינטרסט וגם טוויטר – ובטח יש עוד שלא ציינתי) נחלקת בגדול לשני מישורים מרכזיים:

המישור האורגני והמישור הממומן.

אז בואו נתמקד רגע בשיווק האורגני – מה זה אומר בעצם ולמה אני חושבת שהוא חשוב כל כך?

כשמדברים על שיווק אורגני בעצם מדברים על תוכן. מדברים על כתיבה של תכנים, על כתיבה של מאמרים ומידע באתר האינטרנט שלכם, על כתיבה של בלוג העוסק בעולם התוכן של העסק שלכם וכמובן שעל כתיבה ברשתות החברתיות – בדף העסקי בפייסבוק, באינסטגרם ובכל הרשתות האחרות שציינתי לעיל הכתיבה יכולה להיות שונה בכל פלטפורמה ומשתנה בהתאם למהות של כל פלטפורמה דיגיטלית ואני אסביר: אין דין כתיבת מאמר ארוך ומפורט באינטרנט לכתיבה של פוסט באינסטגרם – שהוא בדרך כלל קצר יותר ומטרתו להעביר גם בצורה ויזואלית מרשימה את המסר העסקי. אין דין בלוג – שבמקרים רבים כתוב בנימה אישית ואינטימית יותר לפוסט שעולה בדף פייסבוק מקצועי.

אבל – וזה אבל חשוב – בכל המקרים הנ"ל עובר תוכן – תוכן רלוונטי לעסק שלכם, תוכן איכותי וכתוב כהלכה המעביר את המסרים אותם ביקשתם להעביר באסטרטגיה השיווקית שלכם (זוכרים שדיברנו עליה? + הפניה).

התוכן האורגני לא צריך להיות שיווקי – בדיוק להיפך!

זהו תוכן הנותן ערך. באמצעות התוכן שאתם כותבים את משיגים מספר מטרות חשובות – אתם משדרים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם מקצועיות, מומחיות בעולם התוכן הספציפי, אתם יודעים על מה אתם מדברים כי יש לכם ניסיון רב, כי אתם מבינים מאד בתחום וכך ממצבים את עצמכם כבעלי ידע וככתובת אליה ניתן לפנות אם יש שאלות על עולם תוכן זה.

בקרב לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים הנחשפים לתוכן שלכם נוצרת תחושת שייכות. הם מרגישים נוח במקום המשתף אותם בידע, הנותן להם טיפים לעבודה (ולא משנה באיזה תחום העסק), ומרגישים נוח לשאול שאלות, לפנות אליכם (ובסופו של דבר גם לרכוש ממכם את השירות שלכם)

כל זה נעשה למעשה בחינם! הכתיבה באתר, בבלוג או ברשתות החברתיות היא חינמית (אחרי שבניתם אתר והקמתם עמוד כן?) כל אחד יכול לכתוב, כל מי שרוצה לכתוב בצורה נכונה עושה סדר ומארגן את המחשבות ואת הכוונות של שלו/ה ומנסח את הכוונות לכתיבה – שוב, בכל פלטפורמה דיגיטלית הכתיבה שונה אבל, עם ההתאמות הנכונות, אותו ידע יכול להיות מועבר במספר רשתות.

העבודה האורגנית חשובה מאין כמוה ומייצרת ציפייה בקרב הקוראים, משדרת עבודה ומטרות לטווח ארוך – "אנחנו כאן כדי להישאר ויש לנו המון מה לומר לכם".

המטרות שלנו באסטרטגיה השיווקית היו ונשארו – להגדיל את התפוצה שלנו, שידעו עלינו יותר וגם להגדיל מכירות כמובן (ככל הנראה). באמצעות העבודה האורגנית התוצאות לא יהיו מהיום למחר אלא יותר לטווח ארוך. כך אתם בעצם יוצרים תשתית שעליה ניתן יהיה להתבסס. כך הגולשים ברשת ידעו שניתן לסמוך עליכם, שאתם יודעים על מה אתם מדברים ושאתם שם. בשבילם.

אני ממליצה מאד!